Kies hier je regio

Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

Kies hier je regio

Vul je regio of ziekenfonds in. Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

CM-ziekenfonds

Veelgestelde vragen

  • Ik kan mijn elektronische identiteitskaart (eID) niet installeren. Waar vind ik de nodige hulp? 

    Bij problemen met je elektronische identiteitskaart of eID-lezer kun
    je terecht op de website van Fedict
    de Federale Overheidsdienst voor Informatie- en Communicatietechnologie. Je vindt er een oplossing voor de meest voorkomende problemen en een formulier om contact op te nemen met de servicedesk.
  • Ik heb geen eID. Hoe kan ik mijn gegevens toch inzien?

    Ben je een Belgisch sociaal gerechtigde maar heb je geen eID (bv. grensarbeiders, gepensioneerden in het buitenland), kan je een Belgische burger een mandaat geven, zodat die alle eHealth-zaken voor jou kan regelen. De gemandateerde kan een mandaat aanmaken op deze overheidssite. Inloggen gebeurt met de eID, kies op het eerste scherm voor 'mandaten in eigen naam'.
  • Waarom kan ik me niet registreren op eHealthConsent?

    Om na te gaan wat er fout loopt bij het geven van je toestemming of het beheer van de toegangsrechten, kun je een beroep doen op de helpdesk van het eHealth-platform. Hiertoe mail je het probleem dat je ondervindt naar support@ehealth.fgov.be
  • Hoe kan ik de geïnformeerde toestemming ingeven voor mijn kinderen?

    Als ouder kun je de toestemming voor je kinderen registreren op eHealthConsent. Meld je onder stap 3 ('Kies uw profiel') aan als ‘ouder van’. Het systeem toont een kindlijst, gebaseerd op de afstammelingsgegevens uit het rijksregister (dus niet op basis van de gezinssamenstelling). Bij co-ouderschap kunnen beide ouders de toestemming voor het kind registeren of intrekken, of de therapeutische relaties beheren.
  • Als ik inlog op de Patient HealthViewer krijg ik de foutmelding dat mijn eID niet gevonden wordt, terwijl mijn kaartlezer wel werkt. Wat kan het probleem zijn?

    De Patient HealthViewer heeft problemen met het detecteren van nieuwe eID's die tien jaar geldig zijn. Om dit probleem op te lossen, verwijder je de huidige versie van de Patient HealthViewer en installeer je de Patient HealthViewer vervolgens opnieuw.
    De foutmelding kan ook te wijten zijn aan de kaartlezer die je gebruikt. Inloggen lukt bijvoorbeeld niet met een kaartlezer van een bank. Dit kan je oplossen door in te loggen met een andere kaartlezer.
  • Ik heb problemen met de Patient HealthViewer sinds ik overgeschakeld ben naar een nieuwe versie van Windows. Hoe los ik dit op?

    Om dit op te lossen, verwijder je de huidige versie van de Patient HealthViewer en installeer je de Patient HealthViewer vervolgens opnieuw. 
  • Mijn antivirusprogramma verwijdert de Patient HealthViewer omdat hij onveilig is. Kan ik dit omzeilen?

    Virusscanners hebben een eigen werkwijze om een toepassing als veilig te beschouwen. Voor nieuwe toepassingen kan dit proces een tijdje duren. Geleidelijk aan zal dit probleem zich dus zelf oplossen. In afwachting kun je het manueel oplossen door - afhankelijk van je antivirusprogramma - de download-installatie te aanvaarden of de configuratie-instellingen aan te passen. 
  • Wat kan ik doen indien het niet lukt om de Patient HealthViewer te downloaden?

    Er is geen helpdesk voor problemen met de Patient HealthViewer. Om een zicht te krijgen op problemen die zich voordoen en je toch zo vlot mogelijk te helpen, kun je problemen signaleren via dit formulier.
  • Waarom zie ik mijn vaccinatiegegevens niet in de Patient HealthViewer en krijg ik de melding dat ik de toepassing voorlopig niet kan gebruiken?

    De Patient HealthViewer toont enkel de vaccinatiegegevens die geregistreerd werden in Vaccinnet. Omdat huisartsen en kinderartsen tot nu toe niet verplicht waren om vaccinaties te registreren, is de kans groot dat de Patient HealthViewer niet alle - of zelfs geen - vaccinaties toont. Lees meer
  • Als ik mijn gegevens wil bekijken in de Patient HealthViewer krijg ik deze foutmelding. Hoe kan ik dit verhelpen?

    De foutmelding verwijst naar een probleem met je internettoegang. Om de Patient HealthViewer te gebruiken, moet je immers een rechtstreekse internetverbinding hebben. Sommige netwerken (bv. van bedrijven of scholen) worden beschermd via proxyinstellingen. Om het probleem te verhelpen, kun je deze instellingen als volgt aanpassen: 
    • open Internet Explorer of een andere internettoepassing die je gebruikt;
    • klik op de knop Extra en vervolgens op Internetopties;
    • open het tabblad Verbindingen en klik op LAN-instellingen;
    • schakel het vakje ‘Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken’ uit.