Kies hier je regio

Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

Kies hier je regio

Vul je regio of ziekenfonds in. Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

CM-ziekenfonds

Blijven bewegen

Voldoende bewegen is voor iedereen een must, ook voor zwangere vrouwen. Blijven bewegen is erg belangrijk: je spieren blijven sterk en soepel, je voelt je beter en fitter, je hebt minder kans op spataders, aambeien of verstopping

Dertig minuten matig intensieve lichaamsbeweging per dag is aanbevolen. Je hoeft daarvoor niet onmiddellijk te sporten. Wat extra lichaamsbeweging inlassen in je dagelijkse bezigheden kan al heel wat lichaamsbeweging opleveren.

Daarnaast zijn zwemmen, wandelen en fietsen bewegingsvormen die elke zwangere vrouw kan uitoefenen, zelfs tot op het einde van de zwangerschap. Ze zijn ideaal voor jou en je baby.

Deed je al aan sport of nam je veel beweging? Zwanger zijn is dan zeker geen reden om het sporten te stoppen, zolang je het zelf comfortabel vindt en het op een verantwoorde manier gebeurt. Vermijd evenwel competitie, contactsporten of sport waarbij het risico op vallen groot is. Was je voor je zwangerschap geen ‘atleet’? Dan is dit niet het moment om nieuwe uitdagingen aan te gaan. 

Lees meer op www.cm.be/skoebidoe.