Kies hier je regio

Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

Kies hier je regio

Vul je regio of ziekenfonds in. Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

CM-ziekenfonds

Wandelen

Wandelen is de gemakkelijkste en meest toegankelijke manier van bewegen. Je hoeft er geen superconditie voor te hebben, het kost je niets en je kan het quasi overal.

Waarom wandelen?

  • Je fysieke gezondheid wordt er beter van.
  • Wandelen werkt ontspannend en gaat stress tegen.
  • Je slaapt beter.
  • Je past het gemakkelijk in in je dagelijkse activiteiten.
  • Je kunt het op elke leeftijd.
  • Je kunt het doen met het hele gezin.
  • Je hebt maar een heel klein risico op blessures.

Hoe begin je eraan?

  • Ben je lange tijd inactief geweest, dan praat je best eerst met je huisarts over wat voor jou haalbaar en wenselijk is.
  • Ga nooit te snel van start, geef je spieren de kans om rustig op te warmen.
  • Kies een wandeltempo waarbij je niet buiten adem raakt. Stap je eigen tempo.
  • Een geleidelijke opbouw en regelmatig wandelen, verbeteren je fitheid. Om je conditie op te bouwen, drijf je eerst het aantal wandelingen en de wandeltijd op en pas nadien het wandeltempo.
  • Ga goed voorbereid op pad. Luister naar het weerbericht zodat je de juiste kledij kan voorzien.
  • Neem wat basisspullen mee voor onderweg zoals iets te eten en te drinken, een regenjas of paraplu, zonnecrème.

10 000 stappen

Meer stappen zetten is een eenvoudige manier om meer te bewegen. En dat is goed voor je gezondheid. Onderzoek wijst uit dat tienduizend stappen een ideaal streefdoel is. Daarom steunt CM het project '10 000 stappen'. Lees meer