Kies hier je regio

Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

Kies hier je regio

Vul je regio of ziekenfonds in. Zo krijg je ook regionale informatie over voordelen, activiteiten en nieuwe initiatieven.

CM-ziekenfonds

Aanpakken

Heb je last van vakantiekilo's? Blijf dan niet bij de pakken zitten, maar probeer de kilo's er zo snel mogelijk af te krijgen. Want hoe langer je wacht, hoe moeilijk het wordt om ze kwijt te geraken.

Voedings- en bewegingsplan

Eenmaal de vakantie voorbij, wordt het dagelijkse leven weer bepaald door de wekker, de treinuren, de baas en de schooltijden. Deze routine en structuur helpen om opnieuw een voedings- en bewegingsplan uit te werken. 

  • Stel voor jezelf een haalbaar doel
  • Werk met kleine tussentijdse stappen die gemakkelijk te realiseren zijn, zoals met de fiets naar de bakker gaan, de kindjes te voet van school afhalen en tijdens hun zwemles zelf ook wat baantjes trekken in plaats van toe te kijken in de cafetaria. Alle kleine stappen samen vormen uiteindelijk één grote stap. 
  • Kies voor een gezonde en actieve levensstijl in plaats van een tijdje te hongeren. Drie hoofdmaaltijden en twee gezonde tussendoortjes blijven een gouden leidraad. Door regelmatig en gevarieerd te eten, voorkom je dat je honger lijdt. 
  • Eet rustig en traag. Je lichaam kan dan beter aangeven wanneer je genoeg hebt, zodat de kans verkleint dat je je overeet. 
  • Combineer beweging met gezonde voeding., Hierdoor blijft de balans tussen energieverbruik en energie-inname in evenwicht en boek je de meeste gezondheidswinst.