HomeVoordelenGezondheid en preventie

CM-gezondheidsconsulent

Je wil graag gezonder leven. Met meer levenskwaliteit. Maar hoe begin je eraan? Omdat gezondheid ver reikt, kun je nu ook een beroep doen op een CM-gezondheidsconsulent. 

Nieuw CM-voordeel

Mogelijkheid om eenmaal per kalenderjaar een adviesgesprek aan te vragen bij een CM-gezondheidsconsulent, die je op weg helpt bij gezondheidsvragen in de meest brede betekenis. Er wordt uiteraard ingegaan op vragen over fysieke gezondheid. Maar omdat gezondheid meer is dan niet ziek zijn, komen ook je welbevinden, levenskwaliteit, sociale contacten en je dagdagelijkse functioneren aan bod. 

De CM-gezondheidsconsulent zal met jou in gesprek gaan over de aspecten waaraan je wil werken en zet je op weg om dat op een goede manier aan te pakken. Elk gesprek is maatwerk. Samen stellen jullie een actieplan op met haalbare doelen. Mogelijk verwijst de CM-gezondheidsconsulent je naar hulpverleners of organisaties in je buurt die je verder kunnen helpen. Alles volledig vrijblijvend, want jij beslist zelf of en hoe je ermee aan de slag gaat.

Momenteel is een gesprek met de CM-gezondheidsconsulent mogelijk in een beperkt aantal regio’s, maar het aantal locaties wordt in de toekomst uitgebreid.

Voorwaarden

  • Lid zijn van CM. 
  • Je had in het lopende kalenderjaar nog geen adviesgesprek bij de CM-gezondheidsconsulent.

Wat te doen?

Door de coronacrisis is het niet mogelijk om een afspraak te maken via onze online afsprakentool. Momenteel kun je de afspraak telefonisch boeken via het contactcenter van je ziekenfonds

Kan je gemaakte afspraak toch niet doorgaan? Neem dan zo snel mogelijk contact op met het contactcenter om de afspraak te annuleren.

Goed om te weten

  • Het adviesgesprek zit vervat in de ledenbijdrage. Er worden geen bijkomende kosten aangerekend.
  • De CM-gezondheidsconsulent geeft geen (para)medisch advies. Bij langdurige opvolging is een doorverwijzing noodzakelijk.

Meer informatie

Wens je meer informatie? Vul dit formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op.

Het formulier dient enkel om informatie op te vragen, niet om een afspraak te maken. Een afspraak kun je telefonisch boeken via het contactcenter van je ziekenfonds.

Ga ook naar


CM-diensten en -voordelen