HomeGezond levenLeefgewoontenSlapenVerstoorde slaap

Slaapdagboek

Een slaapdagboek vormt een handig hulpmiddel om eventuele slaapklachten met je huisarts te bespreken. 

Dankzij het slaapdagboek krijg je inzicht in je slaappatroon en slaapgewoontes.

Hoe gebruik ik het slaapdagboek?

Het slaapdagboek loopt van dag 1 tot en met dag 7 en omvat een balk per dag. Elke balk loopt van 19 uur tot 19 uur de dag erop. 

In het slaapdagboek:

  • duid je aan wanneer je wakker bent, effectief slaapt of wakker ligt in bed;
  • vermeld je wanneer cafeïnehoudende dranken (koffie, thee, cola, …) dronk, rookte, medicatie nam, sportte of een dutje deed. 
  • beoordeel je je slaapkwaliteit en je gevoel overdag. 

Invullen is eenvoudig en duurt dagelijks slechts enkele minuten. Vul je slaapdagboek ’s morgens in en vul het eventueel aan in de loop van de dag of avond. 

De tijdstippen zijn geschatte tijdstippen. Het is dus niet de bedoeling dat je voortdurend op je klok kijkt om je slaapdagboek in te vullen.

Ga ook naar


Download


CM-diensten en -voordelen