Voedingswaren
HomeGezond levenVoeding

Voedingswaren


Dranken, eetwaren en voedingsstoffen onder de loep: gezondheidsvoordelen, benodigde hoeveelheid, bereidingstips, ...
Aardappelen en graanproducten

Graanproducten en aardappelen zijn een must in een evenwichtige voeding als belangrijkste aanvoerders van zetmeel.

Lees meer

Dranken

Water of vocht is een onmisbaar deel van het lichaam. Daarom is het ook een noodzakelijk onderdeel van gezonde voeding.

Lees meer

Fruit

Fruit is een absolute must, die heel wat gezondheidswinst oplevert. En dat zowel op korte als op lange termijn.

Lees meer

Groenten

Dagelijks is een portie van minstens 300 gram groenten aanbevolen, liefst verdeeld over verschillende maaltijden.

Lees meer

Vis

Vis

Je doet er goed aan om tweemaal per week vis te eten. Vette vissoorten genieten de voorkeur als bron van onverzadigde omega-3-vetzuren.

Lees meer

Vlees

Naast nuttige voedingsstoffen bevat vlees ook verzadigd (ongezond) vet. Niet overdrijven met de consumptie ervan is de boodschap.

Lees meer

Voedingsstoffen

Om goed te functioneren zijn vitaminen en mineralen onmisbaar. Met een evenwichtige voeding krijg je er voldoende binnen.

Lees meer

Zuivel

Melk en andere melkproducten, zoals yoghurt en karnemelk, leveren een belangrijke bijdrage tot de gezondheid. 

Lees meer

Allerlei

Gebruik onder meer zout, suiker, chocolade en lightproducten op een verantwoorde manier.

Lees meer