Persoon houdt bord vast waarop een pizza ligt met gezonde toppings.

Healthy Habits gezond koken

Je leert in dit 3 maanden traject alles over het bereiden van een gezonde warme maaltijd.  

Wil je consequent gezondere versies maken van warme maaltijden? Zijn moeilijke recepten niet aan jou besteed en wil je geen uren in de keuken spenderen? In dit traject met focus op gezond koken leer je onder andere: 

  • snelle, gemakkelijke en gezonde maaltijden bedenken 
  • gerechten vlot aan te passen zodat je geen aparte gerechten moet koken voor je gezin
  • de essentie van gezond koken zonder lange en moeilijke recepten 
  • hoe je met minder vet, sauzen en kazen een smaakvolle maaltijd op tafel tovert 

  • Je hebt al vaker geprobeerd te diëten. Dat ging een periode goed, maar toen je stopte kwamen de kilo’s er weer bij. 

  • Je weet wat in principe gezond is, maar het lukt niet goed om dit toe te passen in je dagelijks leven. 

  • Over het algemeen leef je vrij gezond, maar je hebt een paar hardnekkige gewoontes waar het steeds mis gaat. 

  • Je weet vrij goed waarom het je niet afvalt, maar het lukt niet om op een blijvende manier te veranderen. 

  • Je hebt nood aan gerichte adviezen en begeleiding, maar hoeft geen groter, intensief traject. 

  • Dat je beter in je vel voelt en weer met een trots gevoel in de spiegel kunt kijken? 

  • Dat je op een positieve manier gezonder gaat leven, met zaken die écht haalbaar zijn in jouw leven? 

  • Dat je blijvend fitter en gezonder voelt in plaats van constant te balen over je hardnekkige gewoontes en gebrek aan energie? 

  • Dat aan je gezonde gewoontes werken je energie gééft in plaats van dat het je steeds weer kostbare tijd en wilskracht kost? 

  • Dat je eindelijk niet meer worstelt met tijdelijke voornemens en diëten en voor eens en voor altijd je gezonde doelen kan behalen?

 

In het kort:

  • 15-tal boeiende, beknopte video's met praktische adviezen.
  • Interactieve modules: inzichten in typische moeilijke situaties en valkuilen. 
  • Unieke motivatietool: ontdek je sterkste motivatiereden. 
  • Voedingsanalyse met duidelijke feedback op basis van jouw gewoontes op vlak van warme maaltijden. 
  • 2 praktische supermarktgidsen: fotoalbum met gezonde productvoorbeelden voor warme maaltijden.
  • Receptenbundel met een 30-tal gezonde en toegankelijke recepten met productvoorbeelden uit jouw winkel. 
  • Concrete adviezen en snelle oplossingen voor drukke dagen (in minder dan 15 min. klaar). 
  • Maaltijdplanner en boodschappenlijstje: helpen snel en efficiënt antwoord bieden op de vraag Wat eten we deze avond? 
  • Mailing met inspirerende verhalen. Deze geeft aan wanneer er een nieuwe module beschikbaar is.
 

Ga meteen aan de slag!

Ga meteen aan de slag voor slechts €99. 

Twijfel je nog?

Kom hier te weten welk traject het best bij je past

 

Zij gingen je voor

Vera D.

Verpleegkundige, 35 jaar

Ik wist al langer dat ik niet weer opnieuw een kookboek moest kopen… ik heb er al genoeg!

Het beste vond ik de recepten met ‘normale’ ingrediënten uit mijn supermarkt.
Er zijn veel manieren om simpele aanpassingen te doen aan gekende gerechten waar ik vroeger zelf nooit op had gekomen.
Ik wou dat ik dit traject al 10 jaar geleden had kunnen doen!
Ik zie er nu niet meer tegen op om een planning te maken, want dat is op 5 minuten gedaan.
Ook het koken gaat vlotter.
Ik kook gezonder én heb meer tijd voor ontspanning!

Leentje T.

Pedagoog, 26 jaar

Toen ik aan het traject startte was ik net op mezelf gaan wonen.

Ik vond dat het dringend tijd is om af te stappen van mijn kookgewoontes als student. Als je dat koken mocht noemen.

Het leuke was dat je een systeem leert waarmee je makkelijk zelf gezonde recepten kan bedenken.
Maar ook de voorbeelden werken erg inspirerend. Ik herken nu plots vaak lekkere, gezonde producten in de supermarkt waar ik vroeger gewoon langs liep.

Dankzij de motivatie tips ben ik erg consequent geweest en zitten de automatismen er nu echt wel in.
Ik doe rustig verder!

Jonathan R.

Advocaat, 31 jaar

Op zich kon ik altijd al best wel lekker koken. Alleen waren al mijn recepten nogal rijkelijk.
Dankzij de analysemodule werd ik me daar nog meer bewust van.

Het mooie aan het traject vond ik dat je leert hoe je gezondere varianten kan maken van je eigen gerechten zonder in te boeten op smaak.
Ik sta ook terug met plezier in de keuken, omdat het allemaal vlotter gaat.

Een nieuwe gewoonte die erg nuttig is gebleken is het koken voor meerdere dagen. Geen idee waarom ik dat vroeger niet deed.
Mijn diepvries ziet er helemaal anders uit dan een aantal maanden geleden!

Ik plan dit steeds op zondag en zo lukt het mij zelfs op drukke weken om gezond te eten.

 

Vaak gestelde vragen

Programma-inhoudelijk

De gegeven adviezen hangen af van jouw persoonlijke gewoontes. We richten ons op de gewoontes waar het meeste verbeterpotentieel zit.

Na een uitgebreide analyse van je gewoontes op valk van warme maaltijden krijg je gerichte feedback om deze op een effectieve manier te veranderen.

Er is geen verboden productgroep en je kunt zelf je voorkeuren volgen en accenten leggen. Je zult de aanbevolen producten altijd in de Belgische supermarkten vinden.

Je kunt de adviezen flexibel toepassen zonder dat je twee verschillende maaltijden moet klaarmaken. Dat lukt omdat het geen extreem dieet is met verboden producten of speciale gerechten, maar eerder met slimme aanpassingen aan herkenbare gerechten.

Je krijgt voldoende inspiratie en alle tools om zelf je weekmenu’s samen te stellen (inspiratiebundels met recepten, fotoalbums met gezonde producten uit je supermarkt …)

De focus ligt vooral op hoe je het kunt volhouden. Je leert vooral hoe je zelf je maaltijden kunt plannen en samenstellen, in plaats van het letterlijk volgen van een recept.

Tijdens het programma volg je geen klassiek dieet met punten of calorieën tellen. We zoeken naar gewoontes die je consequent kunt blijven toepassen.

 

Praktisch

Je krijgt meteen na de inschrijving toegang tot het programma. Bekijk je spam-mails als je na een uur nog niets ontvangen hebt.

De modules worden geleidelijk aan vrijgegeven maar dat betekent niet dat je ze onmiddellijk moet invullen. Je kunt ze volledig op jouw tempo volgen. Plan eventueel een vast moment in tijdens de week. De bonus-modules zijn optioneel, deze zijn er voor wie er niet genoeg van krijgt.

Deze worden strikt beschermd en worden niet aan derde partijen aangeboden. Je e-mailadres wordt ook enkel gebruikt voor updates over het programma of gratis tips. Hiervoor kun je je ook altijd afmelden. Meer info vind je in de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.

De voedingsprogramma’s zijn vooral gericht op afvallen. Dit betekent dat het niet geschikt is voor een aantal groepen: je kunt je niet inschrijven wanneer je BMI lager is dan 20, wanneer je jonger bent dan 18 jaar, wanneer je zwanger bent of wanneer je een diagnose hebt van anorexia, orthorexia of boulemie.

 

Schrijf zelf een review

Gemiddelde score
6.8/10

Schrijf zelf een review

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Annuleren

Review success lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Esse, alias? Aliquam eum, corporis consequatur facilis adipisci repellat voluptate atque, nobis dolorum nemo magnam consequuntur, ex fugiat similique rem modi? Sapiente.

Sluiten

Ooooops... review error

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Esse, alias? Aliquam eum, corporis consequatur facilis adipisci repellat voluptate atque, nobis dolorum nemo magnam consequuntur, ex fugiat similique rem modi? Sapiente.

Sluiten