HomeProfessioneelZorgverlenersArtsenBetaalbrief

Algemene informatie

  • Wat staat in een betaalbrief?
    Sinds eind juni 2017 worden er minder betaalbrieven verstuurd. Een door jou ingediende factuur of facturatiebestand bestaat uit een of meerdere individuele facturen, opgesteld per patiënt. Een betaalbrief kan verschillende types facturatie of regularisatie bevatten (derdebetaler, eGMD, ...). In het eerste deel krijg je een overzicht van alle facturen die deel uitmaken van de betaling. Meer informatie over elke factuur afzonderlijk vind je in de overzichtstabellen per factuur.

  • Is de betaling die in de betaalbrief wordt vermeld definitief?
    Nee, er zijn nog regularisaties mogelijk.

  • Wie kan je contacteren als je vragen hebt? 
    Met vragen over de betaalbrief of over betalingen en regularisaties kan je terecht bij je Uniek ContactPunt (UCP). Met technische vragen over je software contacteer je je softwareleverancier. 

  • Kan ik deze betaalbrieven elektronisch ontvangen?
    Je ontvangt de betaalbrieven elektronisch indien je factureert via je Riziv-nummer en indien CM je geconfirmeeerd e-mailadres heeft. Dit e-mailadres kan conform de GDPR-vereisten gebruikt worden om, waar mogelijk, administratie via e-mail af te handelen. Je kan je e-mailadres registeren via de pagina 'Registratie e-mailadres van zorgeverleners'.

Ga ook naar


Download