Derdebetalersregeling: facturatie op papier

Als huisarts kan je voor verstrekkingen in de derdebetalersregeling kiezen voor facturatie op papier.

Voor een correcte facturatie, kan je tijdens het contact met je patiënt de tarieven raadplegen via MyCareNet. Hiertoe moet je over erkende informaticasoftware beschikken. 

Wat moet je doen?

  • Bezorg je Uniek ContactPunt (UCP) per post of via de CM-brievenbussen (t.a.v. dienst boekhouding):
    • je getuigschriften voor verstrekte hulp;
    • een verzamelstaat met vermelding van het aantal toegevoegde attesten, je rekeningnummer en Riziv-nummer. 
  • Sorteren op basis van het aansluitingsnummer hoeft niet meer. Je kan alle getuigschriften van alle CM-leden in dezelfde zending naar je UCP sturen. 

Belangrijk

  • Indien nodig ontvang je van CM een overzicht met opmerkingen en/of correcties
  • De betaling gebeurt binnen de dertig dagen (twee maanden voor artsen-specialisten), te rekenen vanaf de ontvangst van de getuigschriften en de verzamelstaat. 
  • Als je dit wenst, kan je nieuwe gele CM-omslagen aanvragen.
  • Als specialist vind je informatie over de derdebetalersregeling op de website van het Riziv

Ga ook naar ...