Je browser is verouderd, waardoor sommige functies op onze website mogelijk niet beschikbaar zijn. Om problemen te voorkomen, raden we je aan om je browser te updaten.
Waarschuwing: Deze website functioneert niet optimaal in Internet Explorer. Voor een optimaal gebruik van onze website raden we aan een andere browser (zoals Google Chrome of Firefox) te installeren.
Hoe weet je of je softwarepakket alle functionaliteiten bezit?
Op MyCareNet vind je een overzicht van de erkende pakketten en hun functionaliteiten. De functionaliteiten werden uitvoerig getest en gecontroleerd, en zijn goedgekeurd door het Nationaal Intermutualistisch College (NIC). De werking ervan is dan ook gewaarborgd.
Waar vind je ondersteuning bij het gebruik van je softwarepakket?
Via je softwareleverancier
Vrijwel alle softwarepakketten bieden instructiemateriaal (handleidingen, trainingen, instructievideo's) aan, zowel bij de ingebruikname van het pakket als bij de lancering van nieuwe functionaliteiten. De meeste pakketten bevatten ook een help-functie.
Via www.eenlijn.be
éénlijn.be organiseert regelmatig infosessies over een specifiek softwarepakket en introductiesessies over eHealth en digitale functionaliteiten in de zorg.
Via e-learning (met instructievideo’s en FAQ’s) en webinars (onlinetrainingsessies vanuit je eigen kabinet) maakt éénlijn.be je ook vanop afstand vertrouwd met de functionaliteiten van specifieke pakketten.
Kunnen de functionaliteiten gebruikt worden wanneer je niet met een softwarepakket werkt?
Het eHealth platform en het MyCareNet platform hebben diverse functionaliteiten die online gebruikt kunnen worden, zonder dat je een softwarepakket nodig hebt.
Zo kun je op MyCareNet:
Daarnaast kun je via de functionaliteit Hoofdstuk IV op het eHealth platform terecht om de elektronische aanvragen voor hoofdstuk IV medicatie te doen.
Let op, de functionaliteiten zijn slechts beperkt beschikbaar via deze kanalen. Alleen de softwarepakketten met homologatie bieden de complete functionaliteit aan.
Hoe kun je je software gebruiken tijdens huisbezoeken?
Sommige softwarepakketten bieden reeds mobiele oplossingen waardoor je hun pakket ook op tablet of smartphone kunt gebruiken. Synchronisatie gebeurt dan bij terugkeer in het kabinet. Contacteer je softwareleverancier om te vragen of deze opties beschikbaar zijn voor jouw pakket.
Voor het eGMD, afgesloten tijdens een huisbezoek, heb je zeven dagen de tijd om de GMD-relatie in te geven in je pakket. Lees meer
Wie moet je contacteren voor een technisch probleem met je software?
Je softwareleverancier is je eerste aanspreekpunt voor alle technische vragen. Maar check ook de technische bereikbaarheid van alle functionaliteiten op de statuspagina van MyCareNet.
Ontvang je een incentive om aanvragen digitaal in te dienen?
Elke arts met een erkende software heeft recht op een telematicapremie van het Riziv. De premie wordt afgestemd op het effectieve gebruik van de e-tools, zoals het elektronisch dossier. De functionaliteiten van een erkende software worden jaarlijks bepaald door het Riziv.