Communicatie en samenwerking met CM

Neem als kinesitherapeut altijd contact op met het CM-team van de regio waar je gevestigd bent.

Je kan dat online doorgeven met je eID.

Hang deze affiche op in je wachtzaal. Of bestel een exemplaar per mail bij onze relatiebeheerder: [email protected].

Wij sturen elke patiënt een brief met als titel ‘Tegemoetkoming forfait thuisverzorging’. We geven hen daarbij het advies om deze brief te bezorgen aan de kinesitherapeut en/of verpleegkundige wanneer men een behandeling start of volgt. 

Bij het attesteren van foutieve codes ontvang je van CM een correctiedocument.

Een aanvraag moet altijd op papier gebeuren. Bijkomende info over de aanvraag kan wel via mail worden uitgewisseld.

Je mag rechtstreeks via mail antwoorden als een correctiedocument wordt teruggestuurd. Het correctiedocument hoeft niet te worden aangepast, maar soms is het duidelijker om op het gescande getuigschrift correcties aan te brengen.

We maken enkel gebruik van mail als we een geconfirmeerd e-mailadres hebben. Wil je jouw e-mailadres doorgeven zodat CM jou in de toekomst via e-mail kan contacteren? Vul je contactgegevens aan op ons beveiligd platform ProCM.

Je stuurt een mail naar onze relatiebeheerder: [email protected].

Onze programma’s gebruiken jouw adres zoals geregistreerd bij het Riziv. De brieven die ‘automatisch lopen’ hanteren dat adres. Bij contact met een zorgverlener registreren onze medewerkers soms een ander (recenter) adres. Dit kunnen we enkel gebruiken in de programma’s die toelaten een ander adres in te geven. 

Voor een correcte toepassing van je postadres wijzig je het best je adres bij Riziv.

Facturen en/of aanvragen bestemd voor een ander ziekenfonds worden systematisch teruggestuurd naar de verstrekker.