Je browser is verouderd, waardoor sommige functies op onze website mogelijk niet beschikbaar zijn. Om problemen te voorkomen, raden we je aan om je browser te updaten.
Waarschuwing: Deze website functioneert niet optimaal in Internet Explorer. Voor een optimaal gebruik van onze website raden we aan een andere browser (zoals Google Chrome of Firefox) te installeren.
Hoe maak ik een account voor de Mijn CM-app als ik al een account heb op www.cm.be/mijn-cm?
Als je al een Mijn CM-account hebt op de CM-website moet je dit niet nogmaals aanmaken voor de Mijn CM-app. Log direct in met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord. Kies ook meteen voor het instellen van een pincode, gezichtsherkenning of vingerafdruk om de volgende keer sneller in te loggen.
Hoe maak ik een account voor de Mijn CM-app als ik nog geen account heb op www.cm.be/mijn-cm?
Als je nog geen account hebt op de CM-website kun je een nieuw account aanmaken via de app.
Aanmaken account
Je maakt een account aan door je te registreren met je e-mailadres en een wachtwoord te kiezen.
Verificatie mailadres
Als je account aangemaakt is, ontvang je een e-mail met een bevestigingslink. Zo zijn we zeker dat je opgegeven e-mailadres correct is. Open deze link in je browser (Chrome, Edge of Firefox), geef je wachtwoord in en keer vervolgens terug naar de app.
Koppelen aan eID
Om je persoonlijke gegevens te kunnen tonen, moeten we je identiteit kunnen bevestigen. Zo zijn je gegevens veilig en enkel voor jou zichtbaar. Daarom moet je je account eenmalig koppelen aan je identiteitskaart. Dit kan op drie manieren.
Waarom ontvang ik geen verificatiemail?
Kijk eerst eens of de verificatiemail niet in de spam-map van je mailbox terechtkwam. Nog steeds niet gelukt? Bij het inloggen in de Mijn CM-app krijg je de mogelijkheid om de verificatiemail opnieuw te laten versturen. Als ook dat niet lukt, is het mogelijk dat die server even niet online is en probeer je het best later eens opnieuw.
Waarom lukt het niet om een wachtwoord in te stellen?
De tool om het wachtwoord te beveiligen, legt een aantal bijkomende beperkingen op. Het mag bijvoorbeeld geen veelvoorkomend wachtwoord zijn of cijfers mogen geen simpele opeenvolging zijn (bv. 1234). Bij de keuze van het wachtwoord krijg je feedback over het ingegeven wachtwoord. Door die feedback te volgen, moet het lukken om een wachtwoord in te stellen.
Inloggen
Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?
Als het niet lukt om je gebruikersnaam nog te achterhalen, kun je een nieuwe account maken via de Mijn CM-app of de CM-website. Het is mogelijk om eenzelfde eID/rijksregisternummer te linken aan meerdere accounts.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Via de CM-website kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Ontvang je geen e-mail (ook niet in je spam)? Dan heb je waarschijnlijk nog geen Mijn CM-account met dat e-mailadres.
Waarom kan ik geen gezichtsherkenning instellen?
Gezichtsherkenning is voorlopig enkel beschikbaar voor iPhone-gebruikers; voor Android laat Google dit nog niet toe. Vingerafdruk instellen, lukt op iPhone- en Android-toestellen indien je apparaat over deze mogelijkheid beschikt.
Varia
Wat is het onderscheid tussen login-mailadres en communicatie-mailadres?
Mijn CM gebruikt twee e-mailadressen: een e-mailadres om in te loggen met je Mijn CM-account en een e-mailadres om je briefwisseling te ontvangen. Het inlog-mailadres moet steeds uniek zijn: het mag dus slechts één keer voorkomen in onze database en kan maar aan één rijksregisternummer gelinkt zijn. Bij het communicatie-mailadres is deze beperking er niet. Een koppel zal dus twee verschillende inlog-mailadressen moeten gebruiken als ze beiden een Mijn CM-account willen. Eens ze dit account hebben, is het wel mogelijk om hetzelfde communicatie-mailadres te gebruiken voor beide accounts.
Waarom zie ik geen gegevens van mijn personen ten laste?
Voor personen ten laste ouder dan 18 jaar zijn er beperkingen over de gegevens die mogen worden getoond aan de gerechtigde. Dit heeft te maken met de wettelijke bescherming van de persoonsgegevens (GDPR).
Waarom ontbreken er terugbetalingen en/of uitkeringen?
Mijn CM-app toont enkel de terugbetalingen en uitkeringen die de laatste drie jaar werden uitbetaald. Enkel terugbetalingen door de ziekteverzekering en vanuit het pakket CM-diensten en -voordelen zijn opgenomen. Terugbetalingen naar aanleiding van een medische akkoord of door CM-verzekeringen zijn momenteel nog niet opgenomen in de app.
Kan ik een overzicht afdrukken van mijn terugbetalingen via de Mijn CM-app?
Een aantal functionaliteiten zijn momenteel enkel beschikbaar op de CM-website. Het afdrukken van een overzicht staat op de planning voor Mijn CM-app, net zoals diverse andere functionaliteiten.