Target Audience

Kies je profiel

Krijg meteen de info die bij jou past.

Overslaan en naar de inhoud gaan

Pas op voor phishing. CM stuurt je nooit een e-mail met de vraag om je persoonlijke gegevens aan te passen. Hoe herken je een valse e-mail?

  • Lid
  • Geen lid
  • Professioneel
  • en
  • nl
Logo Christelijke Mutaliteit
    • Aanbod
      • Overzicht diensten en voordelen
      • CM-Zorgkas
      • CM-verzekeringen
        • CM-Hospitaalplan en CM-Hospitaalplan Plus
        • CM-MediKo Plan
        • CM-Hospitaalfix Extra
      • Extra aanbod
        • Maatschappelijk Werk
        • Ledenverdediging
        • Mijn rechten als patiënt
        • Vrijwilliger bij CM
        • Gezonde buurt
        • CM-partners
    • Wat te doen bij?
      • Snel geholpen
        • Gele klevers
        • Aangifte arbeidsongeschiktheid
        • Raadpleeg je terugbetalingen
        • Verhoogde tegemoetkoming
        • Aangifte ziekenhuisopname
      • Mijn situatie
        • Zwangerschap en geboorte
        • Pleegzorg
        • Adoptie
        • Studeren of eerste job
        • Huwelijk of samenwonen
        • Verhuizen
        • Echtscheiding
        • Overlijden
      • Arbeidsongeschiktheid
      • Hospitalisatie en herstel
      • Vakantie en vrije tijd
      • Wonen en werken
      • Ziekte en ongeval
      • Zorg en zorgverleners
    • Leef
    • Gezondheidsacademie
      Mijn CM

      Zoekresultaten

        50 zoekresultaten

        Filters

        Topic

        • Wat te doen bij hospitalisatie en herstel 27
        • Ongeval 1
        • Zwangerschap, geboorte, adoptie en pleegzorg 3
        • Geestelijke gezondheidszorg 13
        • Kinesitherapeuten 34
        • Wat te doen bij ziekte en ongeval 17
        • Specifieke regelingen in de ziekteverzekering 12
        • (-) Diensten en voordelen 16
        • Zorgverleners 47
        • Lid worden 6
        • CM-verzekeringen 125
        • Tarieven en terugbetalingen 7
        • Ziekteverzekering 18
        • (-) Zwangerschap, geboorte, adoptie en pleegzorg 34
        • Andere voordelen en kortingen 34
        • Wat te doen 50

        Type

        • Artikel
        • Dienst
        • (-) FAQ
        • Vergoeding

        Region

        Wis filters

        Is perspectiefbiedende pleegzorg hetzelfde als langdurige pleegzorg of pleegouderverlof?

        FAQ
        Nee, dit zijn verschillende dingen. Langdurige pleegzorg: een kind blijft minstens 6 maanden bij hetzelfde pleeggezin Pleegouderverlof: je krijgt verlof bij langdurige pleegzorg. Maar dit geeft niet automatisch recht op het geboortegeschenk. Perspectiefbiedende pleegzorg: een speciale vorm van pleegzorg. Je krijgt dit meestal na een periode van perspectiefzoekende pleegzorg.
        Lees meer

        Welk bewijsstuk heb je nodig voor het geboortegeschenk?

        FAQ
        Je hebt een document nodig dat bewijst dat het om perspectiefbiedende pleegzorg gaat. Dit papier kan komen van: een dienst voor Pleegzorg (zoals Pleegzorg Antwerpen); de rechtbank. Let op: op het papier moeten de woorden perspectiefbiedende pleegzorg staan. Staan die woorden er niet op? Dan krijg je geen geschenk.
        Lees meer

        Wanneer heb je als pleegouder recht op het geboortegeschenk van CM?

        FAQ
        Je hebt recht op het geboortegeschenk als: de perspectiefbiedende pleegzorg is gestart op of na 1 januari 2019; het kindje jonger dan 2 jaar was bij de start van de pleegzorg; je een officieel bewijsstuk hebt waarin duidelijk vermeld staat dat het om perspectiefbiedende pleegzorg gaat.
        Lees meer

        Wat met niet-opgenomen vakantiedagen en moederschapsrust?

        FAQ
        Ben je in moederschapsrust en heb je niet opgenomen vakantiedagen? Die kan je vanaf 2024 overdragen naar het volgende kalenderjaar. Daardoor vervalt de oude regel waarbij uitkeringen werden geweigerd voor niet-opgenomen vakantiedagen aan het eind van het jaar. Je kan dus je volledige uitkering ontvangen, ook al heb je nog niet opgenomen vakantiedagen.
        Lees meer

        Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen in Mijn CM?

        FAQ
        Rekeningnummer wijzigen via Mijn CM-web Surf naar de CM-website. Klik rechts bovenaan op 'Mijn CM' en meld je aan. Klik links onder je naam op 'CM-gegevens'. Ga naar de rubriek 'Rekeningnummer'. Hier zie je je huidige rekeningnummer staan. Klik op het potloodje om het rekeningnummer aan te passen.​​​​​​​ Heb je ook een domiciliering bij CM? Dan kun je ook aanduiden of je het rekeningnummer van je domiciliering wilt aanpassen. Om het rekeningnummer veilig aan te passen, moet je je identiteit bevestigen met Itsme. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Rekeningnummer wijzigen via Mijn CM-app Open de Mijn CM-app. Tik op 'aanmelden'. Meld aan. Tik op 'controleer je profiel'. Tik op het potloodje om je rekeningnummer te wijzigen. Geef het gewenste rekeningnummer in en tik op 'bevestig'. Om het rekeningnummer veilig te kunnen aanpassen, wordt er gevraagd om je identiteit te bevestigen met je eID of Itsme. Nadat je dit gedaan hebt krijg je een bevestiging in de Mijn CM-App dat je
        Lees meer

        Hoe weet ik of ik de verhoogde tegemoetkoming heb?

        FAQ
        CM brengt je op de hoogte als je de verhoogde tegemoetkoming krijgt. Je ontvangt dan ook nieuwe gele klevers met een aangepaste code. Die code staat onderaan op de klever en eindigt altijd op 1 als je de verhoogde tegemoetkoming hebt (bv. 13 1/13 1). In Mijn CM staat op je profielpagina ook vermeld of je al dan niet verhoogde tegemoetkoming hebt. Heb je geen verhoogde tegemoetkoming, maar denk je in aanmerking te komen? Lees meer over de aanvraagprocedure. Zo is er een simulatietool die je een indicatie geeft of het nuttig is om een aanvraag te doen.
        Lees meer

        Moet ik zelf iets doen als mijn gezins- of inkomenssituatie wijzigt?

        FAQ
        Nee, voor de verhoogde tegemoetkoming zelf hoef je niets te doen. CM voert immers regelmatig controles uit om na te gaan of je situatie gewijzigd is en je nog in aanmerking komt voor de verhoogde tegemoetkoming. Maar algemeen moet je CM wel verwittigen als je arbeidsongeschikt bent.
        Lees meer

        Hoelang heb ik recht op de verhoogde tegemoetkoming?

        FAQ
        Bij de automatische toekenning loopt het recht tot 31 december van het volgende kalenderjaar. Het recht wordt jaarlijks verlengd als je in het voorbije kalenderjaar voldeed aan de voorwaarden. Bij een wijziging in de gezinssituatie blijft de verhoogde tegemoetkoming behouden voor wie deel blijft uitmaken van het betrokken gezin. Wie er geen deel meer van uitmaakt, behoudt de verhoogde tegemoetkoming tot het einde van het kwartaal volgend op de wijziging. Bij toekenning na een inkomensonderzoek blijft het recht bestaan tot uit controles blijkt dat je inkomen zodanig gewijzigd is dat je geen recht meer hebt op de verhoogde tegemoetkoming. Bij een wijziging in de gezinssituatie blijft het recht behouden tot het einde van het kwartaal volgend op de wijziging.
        Lees meer

        Wanneer gaat de verhoogde tegemoetkoming in?

        FAQ
        Bij de automatisch toekenning op basis van je uitkering of hoedanigheid krijg je de verhoogde tegemoetkoming vanaf de dag dat je voldoet aan de voorwaarde voor automatische toekenning. Bijvoorbeeld vanaf de dag dat de betrokken uitkering wordt toegekend. Deed je zelf een aanvraag? Dan is de ingangsdatum afhankelijk van het soort inkomensonderzoek. Bij een inkomensonderzoek van het voorbije kalenderjaar krijg je de verhoogde tegemoetkoming vanaf de eerste dag van het kwartaal waarin de aanvraag plaatsvond. Bij een inkomensonderzoek van een maand krijg je de verhoogde tegemoetkoming vanaf de eerste dag van de maand waarin het onderzoek plaatsvond. Hierop is er één uitzondering. Werd je aanvraag ingediend binnen de drie maanden na het ontstaan van je nieuwe situatie of hoedanigheid (bv. je ging met pensioen of je werd invalide)? Dan krijg je recht vanaf de eerste dag van de maand waarin je nieuwe situatie ontstond.
        Lees meer
        • Huidige pagina 1
        • Pagina 2
        • Pagina 3
        • Pagina 4
        • Pagina 5
        • Pagina 6
        • Volgende pagina Volgende
        • Laatste pagina Laatste
        • Chat met ons
        • Bel ons
        • Mail ons
        • CM in je buurt
        • Over CM
          • CM-bijdrage
          • Statuten
          • Wie zijn we?
          • Geschiedenis
          • Structuur
          • Werken bij CM
        • Contacteer CM
          • Contacteer ons
          • Klacht CM-dienstverlening
          • Meldpunt fraude gezondheidszorg
          • Luisterpunt grensoverschrijdend gedrag
          • Responsible disclosure
        • Actueel
          • Jaarverslagen
          • Nuttige sites
          • Onderzoeken
          • Pers
          • Memoranda
        • Mijn CM
          • Aanmelden
          • Je EZVK altijd op zak
          • Veel gestelde vragen
          • Gepersonaliseerde informatie

        CM Gezondheidsfonds 2025©

        • Gebruikersvoorwaarden
        • Cookiebeleid
        • Privacy
        • Toegankelijkheidsverklaring
        • Statuten
        • Onderworpen aan de controle van de CDZ