• Ik kan mijn elektronische identiteitskaart (eID) niet installeren. Waar vind ik de nodige hulp? 
    Bij problemen met je elektronische identiteitskaart of eID-lezer kun je terecht op de website van Fedict, de Federale Overheidsdienst voor Informatie- en Communicatietechnologie. Je vindt er een oplossing voor de meest voorkomende problemen en een formulier om contact op te nemen met de servicedesk.

  • Ik heb geen eID. Hoe kan ik mijn gegevens toch inzien?
    Ben je een Belgisch sociaal gerechtigde maar heb je geen eID (bv. grensarbeiders, gepensioneerden in het buitenland), kan je een Belgische burger een mandaat geven, zodat die alle eHealth-zaken voor jou kan regelen. De gemandateerde kan een mandaat aanmaken op deze overheidssite. Inloggen gebeurt met de eID, kies op het eerste scherm voor 'mandaten in eigen naam'.

  • Waarom kan ik me niet registreren op eHealthConsent?
    Om na te gaan wat er fout loopt bij het geven van je toestemming of het beheer van de toegangsrechten, kun je een beroep doen op de helpdesk van het eHealth-platform. Hiertoe mail je het probleem dat je ondervindt naar support@ehealth.fgov.be
      
  • Hoe kan ik de geïnformeerde toestemming ingeven voor mijn kinderen?
    Als ouder kun je de toestemming voor je kinderen registreren op eHealthConsent. Meld je onder stap 3 ('Kies uw profiel') aan als ‘ouder van’. Het systeem toont een kindlijst, gebaseerd op de afstammelingsgegevens uit het rijksregister (dus niet op basis van de gezinssamenstelling). Bij co-ouderschap kunnen beide ouders de toestemming voor het kind registeren of intrekken, of de therapeutische relaties beheren. 

Ga ook naar