Target Audience

Kies je profiel

Krijg meteen de info die bij jou past.

Overslaan en naar de inhoud gaan

Pas op voor phishing. CM stuurt je nooit een e-mail met de vraag om je persoonlijke gegevens aan te passen. Hoe herken je een valse e-mail?

  • Lid
  • Geen lid
  • Professioneel
  • en
  • nl
Logo Christelijke Mutaliteit
    • Aanbod
      • Overzicht diensten en voordelen
      • CM-Zorgkas
      • CM-verzekeringen
        • CM-Hospitaalplan en CM-Hospitaalplan Plus
        • CM-MediKo Plan
        • CM-Hospitaalfix Extra
      • Extra aanbod
        • Maatschappelijk Werk
        • Ledenverdediging
        • Mijn rechten als patiënt
        • Vrijwilliger bij CM
        • Gezonde buurt
        • CM-partners
    • Wat te doen bij?
      • Snel geholpen
        • Gele klevers
        • Aangifte arbeidsongeschiktheid
        • Raadpleeg je terugbetalingen
        • Verhoogde tegemoetkoming
        • Aangifte ziekenhuisopname
      • Mijn situatie
        • Zwangerschap en geboorte
        • Adoptie
        • Studeren of eerste job
        • Huwelijk of samenwonen
        • Verhuizen
        • Echtscheiding
        • Overlijden
      • Arbeidsongeschiktheid
      • Hospitalisatie en herstel
      • Vakantie en vrije tijd
      • Wonen en werken
      • Ziekte en ongeval
      • Zorg en zorgverleners
    • Leef
    • Gezondheidsacademie
      Mijn CM

      Zoekresultaten

        17 zoekresultaten

        Filters

        Topic

        • Wat te doen bij hospitalisatie en herstel 35
        • Gezondheid en preventie 18
        • Algemeen en contact 13
        • Functiedomeinen 12
        • Basisonderwijs 10
        • Ongeval 7
        • Geschiedenis 6
        • Goed geïnformeerd als patiënt 5
        • Ik word arbeidsongeschikt 5
        • Grensarbeid 4
        • Onze rollen 3
        • Actueel 3
        • Tot 1.050 euro voordeel als CM-lid 2
        • Zorgbudget 1
        • Laatste nummer 1
        • Artsen 26
        • Zorg en zorgverleners 20
        • Archief 9
        • Goed zien en horen 8
        • Thuiszorg 7
        • Mentale gezondheid 7
        • Wie zijn we? 6
        • Ik ben arbeidsongeschikt 6
        • Secundair onderwijs 4
        • Terugbetaling ziektekosten 4
        • Pensioen 2
        • Verzeker je extra met CM-MediKo Plan 1
        • Zwangerschap, geboorte, adoptie en pleegzorg 16
        • Vakantie en vrije tijd 7
        • Ik start opnieuw met werken 4
        • Zorgverleners 4
        • Hoger onderwijs 4
        • Andere onderzoeken 2
        • Bandagisten 2
        • Veilig online 2
        • Starten als zelfstandige 1
        • Tarieven en terugbetalingen 22
        • (-) Geestelijke gezondheidszorg 17
        • Wonen en werken 9
        • Zorg plannen 4
        • Wonen en werken in het buitenland 3
        • Kinesitherapeuten 48
        • Wat te doen bij ziekte en ongeval 29
        • Uitkeringen 11
        • Thuiszorg 25
        • Logopedisten 3
        • Geboorteverlof 2
        • Vakantie en vrije tijd 16
        • Jaarverslagen 3
        • Opticiens 1
        • Hospitalisatie en herstel 9
        • Tandartsen 6
        • Vervoer 10
        • Verpleegkundigen 7
        • B2B 3
        • Handicap 6
        • Tandenvoordeel 3
        • Vroedvrouwen 1
        • Specifieke regelingen in de ziekteverzekering 24
        • Gezondheid & Samenleving 12
        • Ziekenhuizen en ouderenvoorzieningen 5
        • Spreekuur 19
        • Nog meer voordelen en kortingen 4
        • Toepassingen 24
        • Wat te doen bij arbeidsongeschiktheid? 17
        • Diensten en voordelen 164
        • Over CM 15
        • Arbeidsongeschikt en uitkeringen 6
        • Extra aanbod 3
        • Gezond leven 20
        • Jobs 24
        • Scholen 16
        • Zorgverleners 130
        • Diabetes 4
        • Lid worden 13
        • CM-verzekeringen 132
        • CM-Zorgkas 5
        • Tarieven en terugbetalingen 11
        • Ziekteverzekering 34
        • Zwangerschap, geboorte, adoptie en pleegzorg 35
        • Andere voordelen en kortingen 37
        • Wat te doen 119
        • Privacy, disclaimer en gebruiksvoorwaarden 12

        Type

        • Artikel
        • FAQ

        Region

        Wis filters

        Te veel jongeren wachten op psychologische hulp.

        Lay-out pagina Vaak duurt dat wachten veel te lang. En dat vinden we bij CM niet oké.

        Lees meer

        Psychologische zorg

        Artikel Patiënten die CM-lid zijn en in orde zijn met hun CM-bijdrage genieten van een terugbetaling voor eerstelijns psychologische zorg.

        Lees meer

        Visumnummer doorgeven

        Artikel Wil je je visumnummer aan CM doorgeven in het kader van het CM-voordeel psychologische zorg, dan kan dat met dit formulier.

        Lees meer

        Komen online sessies die niet plaatsvinden via BloomUp ook in aanmerking voor een terugbetaling?

        FAQ
        Ja. Online sessies komen in aanmerking voor een terugbetaling wanneer deze plaatsvinden via een beveiligd online communicatiekanaal dat de minimale voorwaarden en gebruiksregels voor veilige communicatie waarborgt, zoals vermeld op het eHealth-platform. De terugbetaling van een sessie op BloomUp gebeurt automatisch voor CM-leden. Voor online sessies die niet via BloomUp verlopen kan een lid een terugbetaling aanvragen met het aanvraagformulier waarop je als zorgverstrekker aanduidt dat het om een online sessie ging.
        Lees meer

        BloomUp biedt als platform een gratis eerste kennismakingsgesprek aan. Zijn jullie daarmee vanuit CM dan voorstander van gratis zorg?

        FAQ
        Het eerste contact is een kennismakingsgesprek van zo’n 15 minuten en geen intakegesprek. Het kennismakingsgesprek is bedoeld om de gebruiker te introduceren tot de inhoud van de aangeboden psychologische hulpverlening en om kennis te maken met de professional en zijn/haar werkwijze. Dit wil zeggen dat er nog geen formele intake, therapie of dus zorg plaatsvindt. De gebruiker vangt het gesprek alleszins aan zonder enige verplichting om daadwerkelijk verdere (betalende) therapie te volgen. Het doel van het eerste gesprek is om de drempel voor de gebruikers te verlagen zodat ze zeer eenvoudig via de digitale weg geïnformeerd kunnen worden over wat een verdere psychologische hulpverlening kan inhouden.
        Lees meer

        Hoe ontvangen CM-leden de terugbetaling van het CM-voordeel psychologische zorg wanneer zij een online sessie volgen via BloomUp?

        FAQ
        Wanneer een lid akkoord gaat om zijn gegevens van de sessie door te geven aan CM, ontvangt het lid automatisch de terugbetaling van deze sessie en hoeft men hiervoor niets meer te doen. BloomUp bezorgt op regelmatige tijdstippen deze gegevens op een beveiligde manier aan CM, die instaat voor de verwerking van de terugbetaling.
        Lees meer

        Kunnen klinisch orthopedagogen zich ook registreren op BloomUp?

        FAQ
        Momenteel kunnen klinisch orthopedagogen dit nog niet. Maar als je als klinisch orthopedagoog ook voldoet aan de FOD-erkenningsvoorwaarden van een beoefenaar van psychotherapie, kan je je wel registreren als psychotherapeut.
        Lees meer

        Wat met klinisch seksuologen?

        FAQ
        Voor behandelingen vanaf 1 januari 2023 is er ook een terugbetaling mogelijk voor zittingen bij een klinisch seksuoloog erkend door VVS.
        Lees meer

        Waarom zijn het aantal sessies en de terugbetaling onveranderd gebleven?

        FAQ
        CM brengt een evenwichtig pakket van aanvullende diensten en voordelen, waarbij we proberen om voor alle leden iets te doen. We realiseren dit pakket met de ledenbijdragen die we van al onze leden innen. Die bijdragen besteden we volledig aan voordelen waarmee we voor zoveel mogelijk leden het verschil willen maken. Hierbij speelt het principe van de solidariteit: leden dragen bij aan de financiering van ons aanbod en maken er gebruik van naargelang ze kosten hebben gerelateerd aan ziekte en gezondheid. Elk jaar evalueren en herbekijken wij ons pakket CM-diensten en -voordelen. Wij zetten daarbij in op een aanbod waarmee we bij leden het grootste gezondheidseffect kunnen bereiken. We willen er zijn voor onze leden, op het ogenblik dat ze ons het hardst nodig hebben. Tegelijkertijd houden we er ook rekening mee dat onze leden vooral een terugbetaling verwachten bij hoge medische kosten. In de gezondheidszorg zijn er heel wat noden. Bij de samenstelling van ons pakket moeten we daarom
        Lees meer
        • Huidige pagina 1
        • Pagina 2
        • Volgende pagina Volgende
        • Laatste pagina Laatste
        • Chat met ons
        • Bel ons
        • Mail ons
        • CM in je buurt
        • Over CM
          • CM-bijdrage
          • Statuten
          • Wie zijn we?
          • Geschiedenis
          • Structuur
        • Contacteer CM
          • Contacteer ons
          • Klacht CM-dienstverlening
          • Meldpunt fraude gezondheidszorg
          • Werken bij CM
        • Actueel
          • Jaarverslagen
          • Nuttige sites
          • Onderzoeken
          • Pers
          • Memoranda
        • Mijn CM
          • Aanmelden
          • Je EZVK altijd op zak
          • Veel gestelde vragen
          • Gepersonaliseerde informatie

        CM Gezondheidsfonds 2025©

        • Gebruikersvoorwaarden
        • Cookiebeleid
        • Privacy
        • Statuten
        • Onderworpen aan de controle van de CDZ