Target Audience

Kies je profiel

Krijg meteen de info die bij jou past.

Overslaan en naar de inhoud gaan

Pas op voor phishing. CM stuurt je nooit een e-mail met de vraag om je persoonlijke gegevens aan te passen. Hoe herken je een valse e-mail?

  • Lid
  • Geen lid
  • Professioneel
  • en
  • nl
Logo Christelijke Mutaliteit
    • Aanbod
      • Overzicht diensten en voordelen
      • CM-Zorgkas
      • CM-verzekeringen
        • CM-Hospitaalplan en CM-Hospitaalplan Plus
        • CM-MediKo Plan
        • CM-Hospitaalfix Extra
      • Extra aanbod
        • Maatschappelijk Werk
        • Ledenverdediging
        • Mijn rechten als patiënt
        • Vrijwilliger bij CM
        • Gezonde buurt
        • CM-partners
    • Wat te doen bij?
      • Snel geholpen
        • Gele klevers
        • Aangifte arbeidsongeschiktheid
        • Raadpleeg je terugbetalingen
        • Verhoogde tegemoetkoming
        • Aangifte ziekenhuisopname
      • Mijn situatie
        • Zwangerschap en geboorte
        • Adoptie
        • Studeren of eerste job
        • Huwelijk of samenwonen
        • Verhuizen
        • Echtscheiding
        • Overlijden
      • Arbeidsongeschiktheid
      • Hospitalisatie en herstel
      • Vakantie en vrije tijd
      • Wonen en werken
      • Ziekte en ongeval
      • Zorg en zorgverleners
    • Leef
    • Gezondheidsacademie
      Mijn CM

      Zoekresultaten

        34 zoekresultaten

        Filters

        Topic

        • Wat te doen bij hospitalisatie en herstel 27
        • Ongeval 1
        • Geestelijke gezondheidszorg 13
        • (-) Kinesitherapeuten 34
        • Wat te doen bij ziekte en ongeval 17
        • Specifieke regelingen in de ziekteverzekering 12
        • Diensten en voordelen 13
        • Zorgverleners 47
        • Lid worden 6
        • CM-verzekeringen 125
        • Tarieven en terugbetalingen 7
        • Ziekteverzekering 18
        • Zwangerschap, geboorte, adoptie en pleegzorg 34
        • Andere voordelen en kortingen 34
        • Wat te doen 50

        Type

        • Artikel
        • (-) FAQ

        Region

        Wis filters

        Hoe factureer ik de intake op basis van de reglementering vanaf 01-06-2021?

        FAQ
        Op 01-06-2021 ging er een nieuwe regelgeving in voege met daarbij de schrapping van de pseudocode van de dossieropstart. Deze is vervangen door een nomenclatuurcode voor de intake van de patiënt. Dossieropstart/intake kan slechts 1 maal per kalenderjaar terugbetaald worden los van het aantal pathologische situaties dat kalenderjaar. Dossieropstart/intake kan enkel geattesteerd worden bij de eerste zitting van een behandeling (dit hoeft dus niet noodzakelijk de eerste zitting van het kalenderjaar te zijn). Voorbeeld: dossieropstart 639855 in combinatie met zitting 560011 (en eventueel toeslag 562671) stemt overeen met prestatiecodes 567033 (intake) en 567011 (zitting) in de nieuwe nomenclatuur. Aangezien prestatiecode 560011 in de nieuwe nomenclatuur verbonden is aan de 10e t.e.m. 18e zitting van een behandeling, kan de intake 567033 enkel in combinatie met prestatiecode 567011 (1e t.e.m. 9e zitting) geattesteerd worden.
        Lees meer

        Hoe factureer ik courante en F-acute aandoeningen op basis van de reglementering vanaf 01-06-2021?

        FAQ
        Op 01-06-2021 ging er een nieuwe regelgeving in voege met daarbij de integratie van de toeslagen courante en F-acute aandoeningen in de nomenclatuur. De toeslagen bij de eerste 9 (courant) of 20 (F-acuut) zittingen werden afgeschaft. Het bedrag van deze toeslagen is geïntegreerd in de zittingen. Het is niet meer mogelijk om de verhoogde honoraria bij de eerste zittingen niet te attesteren. Er is dus een onderscheid qua nomenclatuurnummer en qua bedrag voor: Courante zittingen: aparte codes voor de eerste 9 zittingen van een behandeling; aparte codes voor de 10e t.e.m. 18e zitting van een behandeling. Zittingen F-acuut: aparte codes voor de eerste 20 zittingen van een behandeling; aparte codes voor de 21e t.e.m. 60e (of 120e) zitting van een behandeling.
        Lees meer

        Tot wie kan ik mij richten als onze kinékring een CM-vorming wil aanvragen?

        FAQ
        Je stuurt een mail naar onze relatiebeheerder: relatiebeheer.zorgverleners@cm.be.
        Lees meer

        Hoe communiceer ik het best met CM?

        FAQ
        Neem als kinesitherapeut altijd contact op met het CM-team van de regio waar je gevestigd bent. Antwerpen, Korte Begijnenstraat 22, 2300 Turnhout Medische administratie: medischeadministratie.antwerpen@cm.be en 03 221 92 97 Facturatie derdebetaler op papier: betalendederde.antwerpen@cm.be en 03 221 93 50 Facturatie derdebetaler elektronisch (eFact): zorgverleners.antwerpen@cm.be en 03 221 93 49 Limburg, Herkenrodesingel 101, 3500 Hasselt Medische administratie: medischeadministratie.lim@cm.be en 011 28 04 95 Facturatie derdebetaler op papier: zorgverleners.lim@cm.be en 011 28 04 90 Facturatie derdebetaler elektronisch (eFact): zorgverleners.lim@cm.be en 011 28 05 32 Oost-Vlaanderen, Martelaarslaan 17, 9000 Gent Medische administratie: medischeakkoorden.oostvlaanderen@cm.be en 09 267 54 75 Facturatie derdebetaler op papier: zorgverleners.oostvlaanderen@cm.be en 09 267 54 08 Facturatie derdebetaler elektronisch (eFact): zorgverleners.oostvlaanderen@cm.be en 09 267 54 08 Vlaams-Brabant en
        Lees meer

        Hoe kan ik mijn patiënten aansporen te melden als men elders al kinébeurten kreeg?

        FAQ
        Hang deze affiche op in je wachtzaal. Of bestel een exemplaar per mail bij onze relatiebeheerder: relatiebeheer.zorgverleners@cm.be.
        Lees meer

        Hoe weet ik of mijn patiënt erkend is als palliatief patiënt?

        FAQ
        Wij sturen elke patiënt een brief met als titel ‘Tegemoetkoming forfait thuisverzorging’. We geven hen daarbij het advies om deze brief te bezorgen aan de kinesitherapeut en/of verpleegkundige wanneer men een behandeling start of volgt. Bij het attesteren van foutieve codes ontvang je van CM een correctiedocument.
        Lees meer

        Mag ik een aanvraag versturen via mail? En mag ik per mail antwoorden als het correctiedocument via mail naar mij wordt teruggestuurd?

        FAQ
        Een aanvraag moet altijd op papier gebeuren. Bijkomende info over de aanvraag kan wel via mail worden uitgewisseld. Je mag rechtstreeks via mail antwoorden als een correctiedocument wordt teruggestuurd. Het correctiedocument hoeft niet te worden aangepast, maar soms is het duidelijker om op het gescande getuigschrift correcties aan te brengen. We maken enkel gebruik van mail als we een geconfirmeerd e-mailadres hebben. Wil je jouw e-mailadres doorgeven zodat CM jou in de toekomst via e-mail kan contacteren? Vul je contactgegevens aan op ons beveiligd platform ProCM .
        Lees meer

        Wat als er facturen/aanvragen van een andere verzekeringsinstelling worden ontvangen bij CM?

        FAQ
        Facturen en/of aanvragen bestemd voor een ander ziekenfonds worden systematisch teruggestuurd naar de verstrekker.
        Lees meer

        Hoe kan ik een adreswijziging aan het Riziv doorgeven?

        FAQ
        Je kan dat online doorgeven met je eID.
        Lees meer
        • Huidige pagina 1
        • Pagina 2
        • Pagina 3
        • Pagina 4
        • Volgende pagina Volgende
        • Laatste pagina Laatste
        • Chat met ons
        • Bel ons
        • Mail ons
        • CM in je buurt
        • Over CM
          • CM-bijdrage
          • Statuten
          • Wie zijn we?
          • Geschiedenis
          • Structuur
          • Werken bij CM
        • Contacteer CM
          • Contacteer ons
          • Klacht CM-dienstverlening
          • Meldpunt fraude gezondheidszorg
          • Luisterpunt grensoverschrijdend gedrag
          • Responsible disclosure
        • Actueel
          • Jaarverslagen
          • Nuttige sites
          • Onderzoeken
          • Pers
          • Memoranda
        • Mijn CM
          • Aanmelden
          • Je EZVK altijd op zak
          • Veel gestelde vragen
          • Gepersonaliseerde informatie

        CM Gezondheidsfonds 2025©

        • Gebruikersvoorwaarden
        • Cookiebeleid
        • Privacy
        • Statuten
        • Onderworpen aan de controle van de CDZ