Zoekresultaten
FAQ
Lees meer Bij een ongeval met letsel en een mogelijke aansprakelijke derde moet je CM zo snel mogelijk informeren. Waarom? CM start dan een ‘subrogatie-actie’ waarbij we de medische kosten gemaakt door de CM van de aansprakelijke partij terugvorderen. Die kosten zijn vaak veel hoger dan je eigen persoonlijk aandeel. Waarom is dat belangrijk? Het beschermt onze sociale zekerheid tegen onnodige uitgaven, want de verantwoordelijke partij betaalt (en niet de sociale zekerheid, waar iedereen aan bijdraagt). Is er geen aansprakelijke derde? Dan dekt CM de kosten.
Te veel jongeren wachten op psychologische hulp.
Lay-out pagina Vaak duurt dat wachten veel te lang. En dat vinden we bij CM niet oké.
Ongeval melden
Artikel Elk ongeval met letsels of verwondingen moet je melden bij CM.
Lees meerWat te doen bij een medisch ongeval?*
Artikel We spreken van een 'medisch ongeval' wanneer je abnormale schade ondervindt bij een medische behandeling, een hospitalisatie of een medisch onderzoek.
Lees meerPsychologische zorg
Artikel Patiënten die CM-lid zijn en in orde zijn met hun CM-bijdrage genieten van een terugbetaling voor eerstelijns psychologische zorg.
Lees meerVisumnummer doorgeven
Artikel Wil je je visumnummer aan CM doorgeven in het kader van het CM-voordeel psychologische zorg, dan kan dat met dit formulier.
Lees meerKomen online sessies die niet plaatsvinden via BloomUp ook in aanmerking voor een terugbetaling?
FAQ
Lees meer Ja. Online sessies komen in aanmerking voor een terugbetaling wanneer deze plaatsvinden via een beveiligd online communicatiekanaal dat de minimale voorwaarden en gebruiksregels voor veilige communicatie waarborgt, zoals vermeld op het eHealth-platform. De terugbetaling van een sessie op BloomUp gebeurt automatisch voor CM-leden. Voor online sessies die niet via BloomUp verlopen kan een lid een terugbetaling aanvragen met het aanvraagformulier waarop je als zorgverstrekker aanduidt dat het om een online sessie ging.
BloomUp biedt als platform een gratis eerste kennismakingsgesprek aan. Zijn jullie daarmee vanuit CM dan voorstander van gratis zorg?
FAQ
Lees meer Het eerste contact is een kennismakingsgesprek van zo’n 15 minuten en geen intakegesprek. Het kennismakingsgesprek is bedoeld om de gebruiker te introduceren tot de inhoud van de aangeboden psychologische hulpverlening en om kennis te maken met de professional en zijn/haar werkwijze. Dit wil zeggen dat er nog geen formele intake, therapie of dus zorg plaatsvindt. De gebruiker vangt het gesprek alleszins aan zonder enige verplichting om daadwerkelijk verdere (betalende) therapie te volgen. Het doel van het eerste gesprek is om de drempel voor de gebruikers te verlagen zodat ze zeer eenvoudig via de digitale weg geïnformeerd kunnen worden over wat een verdere psychologische hulpverlening kan inhouden.
Hoe ontvangen CM-leden de terugbetaling van het CM-voordeel psychologische zorg wanneer zij een online sessie volgen via BloomUp?
FAQ
Lees meer Wanneer een lid akkoord gaat om zijn gegevens van de sessie door te geven aan CM, ontvangt het lid automatisch de terugbetaling van deze sessie en hoeft men hiervoor niets meer te doen. BloomUp bezorgt op regelmatige tijdstippen deze gegevens op een beveiligde manier aan CM, die instaat voor de verwerking van de terugbetaling.