Activiteit kiezen
HomeGezond levenBewegingBeweegplezier Goed beginnen

Activiteit kiezen


Dertig minuten matig intensief bewegen is al voldoende om gezondheidswinst te boeken. Dit kan je vrij gemakkelijk bereiken door beweging in te bouwen in je dagelijkse activiteiten.

Wil je een activiteit kiezen om meer te bewegen, ga je het best na wat voor jou belangrijk is.

  • Beweeg je liefst alleen, kies dan bv. voor wandelen, joggen, fietsen, een loopband of stepbankje voor thuis.
  • Geniet je van bewegingsactiviteiten die je met twee of meer personen kunt doen, dan is fitness, groepslessen, tennis, badminton, judo, jogging in groep misschien iets voor jou.
  • Heb je competitie nodig om een activiteit leuk te vinden, ga dan voor teamsporten als voetbal, volleybal, basketbal of voor zwemmen, tennissen, squash in clubverband.
  • Laat je graag je gedachten de vrije loop tijdens een bewegingsactiviteit? Dan kies je beter niet voor teamsporten waarbij je aandacht bij het spel moet zijn of voor mountainbiken waarbij geconcentreerd zijn valpartijen kan voorkomen. Ga dan liever voor een stevige wandeling, trek een aantal baantjes in het zwembad of ga een eindje fietsen of joggen.
  • Is een activiteit die je graag doet voor jou belangrijker dan onmiddellijk resultaat, dan kies je best voor een bewegingsvorm die je meer te bieden heeft dan lichamelijke effecten alleen, bv. dansen, groepslessen aerobics, yoga, … Activiteiten waar je snel resultaten ziet, zijn bv. joggen, fietsen, fitness, steppen.

Ga ook naar


CM-diensten en -voordelen